overstroming!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imre lemaire - WaarBenJij.nu overstroming!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Imre lemaire - WaarBenJij.nu

overstroming!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Imre

11 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Hey!
Sinds gister regent het keihard, vanacht ook aan een stuk door. Alles staat nu blank. Dit artikel stond op een site.

Surinaamse hoofdstad vast na hevige regenval(foto’s)
Geplaatst op maandag, maart 9th, 2009 om 1:15 pm in Maatschappij, Natuur, Nieuws uit Suriname
PARAMARIBO. 9 mrt – Vrijwel alle straten in Paramaribo en omgeving staan blank na een nacht intensieve regen. De week is begonnen met ergernis om vooral het vastlopende verkeer. De politie had er geen greep op, zo de dienders al op straat te bespeuren waren.

De belangrijkste verkeersaders naar het stadcentrum zaten urenlang verstopt. Het water loopt vrijelijk over de hele straat, wat haast noopt tot rijden op de tast. In de buitenwijken is de situatie weer als bij elk beetje zwaardere bui. Straten zijn niet meer te zien. Het water loopt menige woning al binnen en overal zijn mensen aan het hozen te zien. Veel scholen zijn dicht omdat het ook daar et nat is.

De dienstverlening bij met name de overheid stagneert. In vooral het noordelijke deel van de hoofdstad zijn de sporen te merken van het overvloedige vocht. In de bekende Ma Retraite kan alleen nog wadend worden geshopt. Minister Ganeshkoemar Kandhai van Openbare Werken zegt alles in het werk te stellen om het ongemak te beperken. Nu komen ook uit het binnenland berichten binnen over wateroverlast


Ik hoop dat het snel verdwenen is anders kunnen we ook niet naar de scholen. Brasa uit het regenachtige Paramaribo! xxx

Vervolg overstroming:
Sinds gistermiddag regent het weer keihard aan een stuk door. Ik ben even gaan zoeken op internet naar een filmpje en hieronder kunnen jullie bekijken hoe het er hier aan toe is. Oja gister wilde we gaan koken, ik had net de aardappels geschilt doet het gasfornuis het niet. Gasfles dus op denk ik:S en vandaag is het een feestdag en iedereen is vrij dus denk dat we maar weer soep met brood moeten eten haha nou lekker hier allemaal dus:P

http://www.ad.nl/buitenland/3063665/Paramaribo_staat_onder_water.html

Liefs im

  • 13 Maart 2009 - 14:41

    Koos En Elly:

    ha meiden hier even een berichtje van de ouders van Elleke.Wat een gedoe zeg die wateroverlast.Lijkt me erg vervelend dat je geen kant op kunt.Het was fijn Elleke d'r verhalen te horen,al was de reden wel verdrietig.Vanmorgen hebben we ze weer op Schiphol uitgezwaaid....met dat bekende buikgevoel...ik hoop dat jullie nog veel gezelligheid met elkaar zullen hebben!!Succes nog met jullie stageopdracht.
    hartelijke groet!

  • 15 Maart 2009 - 11:21

    Ineke:

    Hoi Imre!

    Ja, af en toe kijk ik ook op jouw site om maar niets van jullie avontuur te missen en nog even wat andere foto's te bekijken!
    Ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad in het binnenland (voorlopig genoeg geschommeld na het slapen in de hangmat?)en kijk uit naar het verslag en de foto's hiervan!
    Groetjes aan Lobke en brasa van mij.

    moeder van Lobke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Imre

Ik ga voor 3 maanden stage lopen in Paramaribo.

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 39025

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: